Nuomos sąlygos
Šios Bendrosios įrangos nuomos sąlygos (toliau –
Bendrosios sąlygos) reglamentuoja sutartinius nuomos santykius tarp
UAB „ALBENA VARNA“ (toliau – Bendrovė) ir fizinio asmens (toliau
– Klientas).
1. NUOMOS OBJEKTAS
1.1. Šios Bendrosios sąlygos nustato Bendrovės valdomos
technikos, įrangos ir kitų objektų (toliau – Nuomos objektas arba
Įranga), kuriuos Bendrovė Kliento prašymu už sutartą nuomos mokestį išnuomoja
Klientui, nuomos tvarką ir sąlygas.
1.2. Nuomos teisiniai santykiai kiekvieno Nuomos objekto
vieneto atžvilgiu yra individualūs (atskiri vieni nuo kitų) ir
jiems be šių Bendrųjų sąlygų taikomos šalių raštu sutartos Specialiosios
sąlygos (toliau – Specialiosios sąlygos). Nurodytos
Specialiosios sąlygos visais atvejais turi būti nustatytos Nuomos objekto
perdavimo–priėmimo akte (toliau – Perdavimo aktas), kuris yra
privaloma nuomos sutarties dalis, taip pat jos gali būti nustatytos kitame
papildomame rašytiniame susitarime.
1.3. Bendrovės darbuotojai paslaugas Klientui teikia tik
darbo dienomis ir tik darbo metu.
2. NUOMOS SANTYKIAI
Nuomos sutartis konkretaus Nuomos objekto vieneto ar
Nuomos objektų vienetų grupės atžvilgiu šiomis Bendrosiomis įrangos nuomos
sąlygomis laikoma sudaryta, kai Bendrovė su Klientu susitaria dėl specialių
konkretaus Nuomos objekto nuomos sąlygų ir įformina tokį susitarimą atitinkamu
Perdavimo aktu.
3. NUOMOS LAIKOTARPIS
3.1. Įranga Klientui šių Bendrųjų sąlygų pagrindu
išnuomojama tik konkrečiam Perdavimo akte nurodytam laikotarpiui, kuris negali
būti trumpesnis kaip 1 (viena) diena ir kuris (toliau
– Nuomos laikotarpis) pasibaigia Perdavimo akte nurodytos dienos nurodytą valandą,
jei šalys nesusitaria kitaip.
3.2. Įrangos Nuomos laikotarpis (terminas) skaičiuojamas
nuo Įrangos perdavimo Klientui dienos (imtinai) iki Nuomos
laikotarpio paskutinės dienos. Įranga TURI būti grąžinta Nuomos
laikotarpio paskutinę dieną.
4. ĮRANGOS PERDAVIMAS IR PRIĖMIMAS
4.1. Bendrovė perduoda ir Klientas priima naudoti už
nuomos mokestį Nuomos objektą pasirašydami Perdavimo aktą. Grąžindamas Nuomos
objektą Klientas turi teisę reikalauti, kad Bendrovė pasirašytų Įrangos
grąžinimo aktą.
4.2. Nuomos objektas jo perdavimo Klientui metu yra
tvarkingas ir visiškai sukomplektuotas. Bendrovė negarantuoja, kad Nuomos
objektas nesuges per visą Nuomos laikotarpį, tačiau jei taip nutiktų, Bendrovė
įsipareigoja gedimus pašalinti per technologiškai trumpiausią
terminą. PASIRAŠYDAMAS PERDAVIMO AKTĄ KLIENTAS TURI PAREIŠKŠTI IR
GARANTUOTI, KAD JIS MOKA SAUGIAI DIRBTI SU IŠSINUOMOJAMA ĮRANGA (NUOMOS
OBJEKTU) IR KAD JIS NESINUOMOJA TOKIOS ĮRANGOS, SU KURIA NEMOKA AR
NETURI TEISĖS DIRBTI. TREČIAJAM ASMENIUI DIRBTI SU IŠSINUOMOTA ĮRANGA KLIENTAS
LEIDŽIA IŠIMTINAI SAVO RIZIKA IR ATSAKOMYBE.
4.3. Klientas įsipareigoja dėti visas nuo jo valios
priklausančias protingas bei pagrįstas pastangas, kad priėmimo metu būtų
patikrinta Nuomos objekto būklė (techninė būklė). Perdavimo metu,
kiek tai techniškai įmanoma, išbadomas / pademonstruojamas Įrangos veikimas.
4.4. Nuomos objekto grąžinimo metu Nuomos
objektas turi būti švarus ir ne blogesnės techninės būklės nei buvo Nuomos
laikotarpio pradžioje, neskaitant įprasto Nuomos objekto nusidėvėjimo.
Grąžindam?a). Šio įsipareigojimo pažeidimo atveju
Bendrovė turi teisę atlikti reikiamą valymą ir remontą Kliento sąskaita pagal
Bendrovės paslaugų kainas.
4.5. Šalims susitarus raštu, už papildomą sutartą atlygį
Klientui leidžiama Nuomos objektą grąžinti kitu nei Nuomos objekto paėmimo /
pristatymo adresu (šalių sutartu adresu).
5. KITOS ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
5.1. Klientas yra visiškai atsakingas už saugų ir tinkamą
Nuomos objekto naudojimą. Be kita ko, jis privalo užtikrinti, kad Nuomos
objekto naudojimo metu būtų laikomasi visų naudojimo ir eksploatavimo
instrukcijų (Nuomos objekto eksploatavimo tvarka, sąlygos ir t. t.),
gaisro saugos, sanitarijos ir higienos taisyklių nuostatų, taip pat visų kitų
taikytinų normatyvinių aktų nuostatų / reikalavimų. Klientas prisiima visišką
civilinę atsakomybę už žalą ir nuostolius, kurie gali atsirasti dėl šių
taisyklių nesilaikymo.
5.2. Nuomos objektas gali būti naudojamas tik pagal
tiesioginę jo paskirtį, ir Klientas privalo užtikrinti, kad asmenys, kurie
dirbs su Nuomos objektu, būtų blaivūs ir neapsvaigę nuo narkotinių ar panašių
medžiagų, taip pat kad būtų pašalintos bet kokios kitos aplinkybės, kurios
naudojant Nuomos objektą galėtų sukelti žalą (nuostolius).
5.3. KLIENTAS PRIVALO UŽTIKRINTI, KAD JOKS ASMUO,
KURIS NĖRA TINKAMAI APMOKYTAS DIRBTI SU NUOMOS OBJEKTU, NETURI PATIRTIES IR
(AR) ĮGALIOJIMŲ (LICENCIJOS IR PAN.) DIRBTI SU NUOMOS
OBJEKTU (KAI TOKS ĮGALIOJIMAS / LICENCIJA REIKALINGAS (-A)) ARBA
NĖRA SUPAŽINDINTAS SU NUOMOS OBJEKTO EKSPLOATAVIMO TAISYKLĖMIS, NETURĖTŲ
GALIMYBĖS VALDYTI NUOMOS OBJEKTO IR SU JUO DIRBTI. NEAPMOKYMO DIRBTI SU NUOMOS
OBJEKTU ATVEJU ARBA NETURĖJIMO ĮGALIOJIMO DIRBTI SU NUOMOS OBJEKTU
ATVEJU DRAUDŽIAMA DIRBTI SU NUOMOS OBJEKTU.
5.4. Klientas privalo Bendrovę informuoti apie
vietą (statybų aikštelės adresą), kurioje Nuomos objektas bus
naudojamas. Klientas neturi teisės be rašytinio Bendrovės leidimo pakeisti
Nuomos objekto naudojimo vietos.
5.5. Klientas negali perkelti Nuomos objekto į
teritoriją, esančią už Lietuvos Respublikos ribų.
5.6. Pastebėjęs Nuomos objekto defektų / gedimą, Klientas
privalo nedelsdamas nutraukti visus šia Įranga atliekamus darbus ir
nedelsiant (ne vėliau kaip iki darbo dienos pabaigos, kai buvo
pastebėtas defektas / gedimas) informuoti Bendrovę. Klientui
draudžiama pačiam taisyti Nuomos objektą, jeigu dėl tokio taisymo nėra raštu
susitarta su Bendrove.
5.7. Klientas neturi teisės be rašytinio Bendrovės
leidimo subnuomoti ar kokiais nors kitais pagrindais perleisti tretiesiems
asmenims, modifikuoti, įkeisti arba kitokiu būdu apsunktini Nuomos objekto.
5.8. Klientas negali Nuomos objekto palikti be priežiūros
ir neužtikrinęs tinkamų apsaugos nuo vagystės ir gaisro priemonių. Klientas yra
atsakingas už tinkamą Nuomos objekto techninių dokumentų (techninio
paso ir t. t.) saugojimą. Jeigu šie dokumentai pametami, Klientui
tenka pareiga savo sąskaita juos atkurti arba, jei Klientas neturi galimybės jų
atkurti, padengti tokių dokumentų atkūrimo išlaidas.
5.9. Dėl kokių nors priežasčių praradęs Nuomos objektą,
Klientas privalo nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 24 (dvidešimt
keturias) valandas nuo sužinojimo apie Nuomos objekto praradimą, apie
tai raštu informuoti Bendrovę. Jei Nuomos objektas prarastas dėl trečiųjų
asmenų veiksmų, Klientas nedelsdamas privalo apie tai pranešti policijai. Ne
vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo Nuomos objekto netekimo Klientas
Bendrovei turi pateikti pranešimą su policijos patvirtinimu, kad Nuomos
objektas prarastas, ir atlyginti jai dėl to patirtus nuostolius.
6. NUOMOS MOKESTIS BEI ATSISKAITYMAI
6.1. Nuomos mokestis skaičiuojamas ir turi būti mokamas
nuo Nuomos objekto perdavimo Klientui momento iki jo grąžinimo Bendrovei
momento, laikantis šiose Bendrosiose sąlygose nustatytos tvarkos. Nuomos
objekto praradimo atveju nuomos mokestis mokamas, iki Bendrovei sumokama
prarasto Nuomos objekto vertė (imtinai). Klientas pavėlavęs laiku
grąžinti Įrangą privalo Bendrovei sumokėti nuomos mokestį už visą pavėluotą
laiką bei atlyginti nuostolius (Civilinio kodekso 6.499 str.).
6.2. Jei atskirai nesutarta kitaip, nuomos mokestis
skaičiuojamas remiantis esamu Bendrovės nuomos paslaugų kainoraščiu. Papildomai
prie bet kokių mokėjimų pagal nuomos sutartį Klientas Bendrovei privalo
sumokėti pridėtinės vertės mokestį (PVM), jeigu jis taikomas.
6.3. Jei konkrečiuose Sutarties prieduose nenurodyta kita
tvarka, Nuomos mokestis, taip pat bet kokie mokesčiai už kitas paslaugas
Bendrovei TURI BŪTI mokami SĄSKAITOS UŽ PASLAUGAS IŠRAŠYMO DIENĄ ARBA
AVANSU, JEI BENDROVĖ TO REIKALAUJA.
6.4. PERDAVIMO AKTE NURODYTĄ NUOMOS MOKESTĮ BENDROVĖ
VIENAŠALIŠKAI GALI PAKEISTI APIE TAI KLIENTĄ INFORMAVUSI PRIEŠ 30 DIENŲ.
6.5. Jeigu Nuomos objektas yra pamestas / sunaikintas
arba dėl kokių kitų priežasčių Klientas jį prarado, Bendrovė turi teisę nuomos
mokestį skaičiuoti, iki Klientas Bendrovei pateiks rašytinį pranešimą su
policijos patvirtinimu, kad Nuomos objektas prarastas, ir atlygins jai dėl to
patirtus nuostolius.
6.6. Šalys susitaria, kad jei nuomos sutartis nutraukiama
ar pasibaigia bet kokiu kitu pagrindu, ir Bendrovė turi vykti pas Klientą
atsiimti Įrangos, Klientas tokiu atveju Bendrovei privalo sumokėti jos patirtas
Įrangos parsigabenimo į buveinę išlaidas bei su tuo susijusias papildomas
Bendrovės išlaidas.
7. ATSAKOMYBĖ
7.1. Jeigu Klientas laiku neatlieka kokių nors mokėjimų,
už kiekvieną uždelstą sumokėti dieną jis Bendrovei moka delspinigius nuo laiku
nesumokėtos sumos.
7.2. Klientas yra atsakingas už nuostolius, atsiradusius
dėl Nuomos objekto praradimo, ir už nuostolius, padarytus Nuomos objektui jį
naudojant, kiek tai nėra įprasto nusidėvėjimo pasekmė, taip pat už kitus pagal
nuomos sutartį Kliento atsakomybei tenkančius nuostolius.
7.3. Jeigu Klientas pablogina Nuomos objekto būklę arba
Nuomos objekto būklė pablogėja dėl veiksmų, dėl kurių neigiamų pasekmių
atsiradimo atsakomybė tenka Klientui, jis privalo Bendrovei visiškai atlyginti
Nuomos objekto remonto (vertės ir funkcionalumo atkūrimo) išlaidas,
taip pat dėl to patirtus nuostolius.
Atitinkamai Klientas visais atvejais yra atsakingas už
Nuomos objekto praradimą (įskaitant vagystę) ir (ar) Nuomos
objekto sunaikinimą, išskyrus nenugalimos jėgos aplinkybių sukeltus atvejus.
Apie Nuomos objekto praradimą arba sunaikinimą Bendrovė turi būti informuota
per vieną darbo dieną.
7.4. BENDROVĖ NEPRISIIMA ATSAKOMYBĖS UŽ ŽALĄ (NUOSTOLIUS),
KURIĄ NUOMOS OBJEKTAS (KAIP PADIDINTO PAVOJAUS ŠALTINIS) AR JO
NAUDOJIMAS SUKELIA NUOMOS TERMINO METU. ŠIUO ATVEJU KLIENTUI KAIP NUOMOS
OBJEKTO VALDYTOJUI IR NAUDOTOJUI TENKA VISA ATSAKOMYBĖ DĖL VISOS ŽALOS (NUOSTOLIŲ),
KURIĄ SUKĖLĖ NUOMOS OBJEKTAS KLIENTUI AR BET KURIEMS TRETIESIEMS ASMENIMS (TREČIŲJŲ
ASMENŲ TURTUI, GYVYBEI AR SVEIKATAI).
8. SUTARTIES NUTRAUKIMAS
8.1. Bet kuri iš šalių turi teisę vienašališkai nutraukti
nuomos sutartį ar bet kurį jos priedą dėl Specialiųjų sąlygų, jeigu kita šalis
pažeidžia sutartas sąlygas ir neištaiso pažeidimo per 2 (dvi) dienas. Pranešimas
dėl nutraukimo siunčiamas faksu, elektroniniu paštu arba registruotuoju paštu
(faksu ar elektroniniu paštu išsiųstas pranešimas laikomas įteiktu jo
išsiuntimo dieną, registruotuoju paštu išsiųstas pranešimas visais atvejais
laikomas įteiktu trečią dieną nuo jo išsiuntimo).
8.2. Bendrovė gali nedelsdama vienašališkai nutraukti
sutartį ar bet kurį jos priedą dėl Specialiųjų sąlygų ir atsiimti Nuomos
objektą iš Kliento, jeigu: (i) Klientas tampa nemokus; (ii) Klientas vėluoja
vykdyti bet kokį mokėjimą ar įsipareigojimą daugiau nei 2 (dvi) dienas;
(iii) Klientas nesivadovauja Nuomos objekto naudojimo instrukcija arba kitaip
pažeidžia savo įsipareigojimus; (iv) Klientas naudoja Nuomos objektą tikslams,
kuriems Nuomos objektas nėra skirtas; (v) Klientas perleido Nuomos objektą
tretiesiems asmenims arba perkėlė Nuomos objektą į kitą vietą ir negali
įrodyti, kad Nuomos objektas naudojamas pagal sutarties bei Specialiąsias
sąlygas; (vi) Klientas pateikė neteisingą informaciją apie faktus, turinčius
įtakos tinkamam Sutarties vykdymui.
8.3. Bet kuriuo nuomos sutarties nutraukimo atveju
Klientas privalo ne vėliau kaip per 24 (dvidešimt keturias) valandas
nuo sutarties nutraukimo grąžinti Nuomos objektą Bendrovei ir sumokėti nuomos
mokestį už visą Nuomos laikotarpį.
9. KITOS NUOSTATOS
Visa informacija, susijusi su šalių sutartiniais
santykiai bei jų vykdymu, laikoma konfidencialia.
KLIENTO ASMENS DUOMENIS TINKAMO NUOMOS SUTARTINIŲ
SANTYKIŲ VYKDYMO PRIEŽIŪROS BEI UŽTIKRINIMO TIKSLAIS UAB „ALBENA VARNA“ TVARKO
LIETUVOS RESPUBLIKOS ASMENŲ DUOMENŲ TEISINĖS APSAUGOS ĮSTATYMO NUSTATYTA
TVARKA.